måndag 16 april 2012

Nordiska Trädgårdar 2012: Zetas idéträdgård

 en matta av vårväxter i löven mot nakna stammar, i love!

 Barrväxter, grånat trä, naturens färger, rena enkla linjer, så vackert så
jag fick lust att flytta in

Skuggspelet på marken av pergolataket är magiskt

 Även små träd skapar tak- Åh bokylla, varför inte ha en ute?

Jag som står inför att bygga trädgård från grunden ännu en gång i livet, fick genom denna fina idéträdgård så mycket hopp och så mycket energi... ska ut och skotta bort snön nu;)

Åh så galet trevligt att träffa så många av er trädgårdsmänniskor där! 
Mer bilder från mässan kommer så fort jag bara hinner... har ju massor fniss
även Peters idéträdgård ryms nog i ett eget inlägg.....

ps du vet väl att du kan klicka på någon av bilderna så kommer ett bildspel med alla 18 bilderna upp i större storlek! och snälla om du lånar bilder av mig tala om var du hittat dem, så blir jag glad ds

4 kommentarer:

  1. Tack för briefing från Zetas monter. Den ser riktigt fin ut... jag hann inte med mässa i år men vad jag förstått av andra var den sig lik sedan tidigare. inte så himla mycket nytt m a o.

    Kram

    SvaraRadera
  2. åå så himla vacker den var den montern.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Finns ett o annat där... Kan nog väcka en o annan tanke även hos mig 8-)
    Nina

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt att få se dina bilder. Även roligt att surfa runt för att se mässan som andra sett den. Roligt att se vad olika saker vi fastnar för. ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera